Dieta Scarsdale

Dieta Scarsdale este un regim alimentar pentru slăbit cu conţinut scăzut de grăsimi şi calorii pus la punct de medicul new-yorkez Herman Tarnower. Detaliile despre dietă apar într-o carte publicată iniţial în anul 1979, dar care nu a înregistrat un succes extraordinar. Explozia de interes faţă de regim a survenit abia pe 10 martie 1980, când autorul ei, Herman Tarnower, a fost ucis de amanta sa Jean Harris. Ca o curiozitate, crima a fost şi tema unui film pentru televiziune, intitulat „Mrs. Harris”.

Dieta este structurată pe fiecare masă principală a zilei şi se bazează pe aportul scăzut de calorii (aproximativ 850cal/zi). Cei care au utilizat-o spun că au avut rezultate pozitive în timp scurt, însă criticii sunt de părere că este vorba de un regim extrem şi necesită consult medical înainte de abordarea lui, pentru a stabili eventualele probleme de sănătate ce ar putea fi agravate de aportul scăzut de calorii.

Iată şi alimentele recomandate în dietă:

LUNI

Mic dejun

O jumătate de grapefruit (dacă nu este disponibil, se consumă fructe de sezon – detalii în articolul „Fructe recomandate de medicul Herman Tarnower” )

O felie de pâine proteică (integrală) prăjită şi fără alte tentaţii (unt, dulceaţă etc.)

Cafea sau ceai fără zahăr, miere, frişcă sau lapte

Prânz

Mezeluri asortate care pot fi înlocuite cu peşte, pui, curcan sau proteine vegetale

Roşii crude sau călite

Cafea, ceai, suc dietetice sau apă

Cină

Peşte de orice fel

Salată asortată (orice combinaţie de legume proaspete)

O felie de pâine proteică (integrală) prăjită

O jumătate de grapefruit (sau fructe de sezon)

Cafea, ceai, suc dietetice sau apă


MARŢI

Mic dejun

O jumătate de grapefruit (dacă nu este disponibil, se consumă fructe de sezon – detalii în articolul „Fructe recomandate de medicul Herman Tarnower ”)

O felie de pâine proteică (integrală) prăjită şi fără alte tentaţii (unt, dulceaţă etc.)

Cafea sau ceai fără zahăr, miere, frişcă sau lapte

Prânz

Salată de fructe (orice combinaţie este permisă)

Cafea, ceai, suc dietetice sau apă

Cină

Carne friptă după poftă (orice fel de carne)

Roşii, salată, ţelină, măsline (maximum 4), castraveţi şi/sau varză de Bruxelles

Cafea, ceai, suc dietetice sau apă


MIERCURI

Mic dejun

O jumătate de grapefruit (dacă nu este disponibil, se consumă fructe de sezon – detalii în articolul „Fructe recomandate de medicul Herman Tarnower” )

O felie de pâine proteică (integrală) prăjită şi fără alte tentaţii (unt, dulceaţă etc.)

Cafea sau ceai fără zahăr, miere, frişcă sau lapte

Prânz

Salată de ton sau somon (fără ulei) cu dressing de oţet sau lămâie

Grapefruit, pepene sau alte fructe de sezon

Cafea, ceai, suc dietetice sau apă

Cină

Carne de miel – friptură (poate fi înlocuită cu peşte, pui, curcan sau proteine vegetale)

Salată de roşii, salată, ţelină sau castraveţi

Cafea, ceai, suc dietetice sau apă


JOI

Mic dejun

O jumătate de grapefruit (dacă nu este disponibil, se consumă fructe de sezon – detalii în articolul „Fructe recomandate de medicul Herman Tarnower” )

O felie de pâine proteică (integrală) prăjită şi fără alte tentaţii (unt, dulceaţă etc.)

Cafea sau ceai fără zahăr, miere, frişcă sau lapte

Prânz

Două ouă gătite oricum, dar fără grăsimi

Brânză degresată proaspătă de vaci

Dovlecei, păstăi sau roşii

O felie de pâine integrală prăjită

Cafea, ceai, suc dietetice sau apă

Cină

Pui prăjit, fript sau la rotisor (pielea şi grăsimea nu se consumă)

Spanac, păstăi sau ardei din plin

Cafea, ceai, suc dietetice sau apă


VINERI

Mic dejun

O jumătate de grapefruit (dacă nu este disponibil, se consumă fructe de sezon – detalii în articolul „Fructe recomandate de medicul Herman Tarnower” )

O felie de pâine proteică (integrală) prăjită şi fără alte tentaţii (unt, dulceaţă etc.)

Cafea sau ceai fără zahăr, miere, frişcă sau lapte

Prânz

Brânzeturi asortate (de preferat variantele degresate)

Spanac proaspăt (cât îţi pofteşte inima)

O felie de pâine proteică (integrală) prăjită

Cafea, ceai, suc dietetice sau apă

Cină

Peşte sau scoici

Salată asortată (orice fel de legume proaspete sau gătite)

O felie de pâine proteică (integrală) prăjită

Cafea, ceai, suc dietetice sau apă


SÂMBĂTĂ

Mic dejun

O jumătate de grapefruit (dacă nu este disponibil, se consumă fructe de sezon – detalii în articolul „Fructe recomandate de medicul Herman Tarnower” )

O felie de pâine proteică (integrală) prăjită şi fără alte tentaţii (unt, dulceaţă etc.)

Cafea sau ceai fără zahăr, miere, frişcă sau lapte

Prânz

Salată de fructe (orice combinaţie)

Cafea, ceai, suc dietetice sau apă

Cină

Curcan sau pui prăjit

Salată de roşii şi ţelină

Grapefruit sau fructe de sezon

Cafea, ceai, suc dietetice sau apă


DUMINICĂ

Mic dejun

O jumătate de grapefruit (dacă nu este disponibil, se consumă fructe de sezon – detalii în articolul „Fructe recomandate de medicul Herman Tarnower” )

O felie de pâine proteică (integrală) prăjită şi fără alte tentaţii (unt, dulceaţă etc.)

Cafea sau ceai fără zahăr, miere, frişcă sau lapte

Prânz

Curcan sau pui

Roşii, morcovi sau conopidă, broccoli ori varză gătită

Grapefruit sau fructe de sezon

Cafea, ceai, suc dietetice sau apă

Cină

Muşchi de orice fel, prăjit sau fiert (fără grăsime sau uleiuri)

Salată de ţelină, castraveţi, salată verde, roşii sau varză de Bruxelles

Cafea, ceai, suc dietetice sau apă

Herman Tarnower are şi câteva recomandări legate de dieta sa:

  • foloseşte la gătit condimente, ceapă călită, frunze de pătrunjel sau alte plante aromate, după gust, astfel încât să mănânci cu plăcere

  • sunt permise sarea, sosurile, ketchup-ul, muştarul sau sosul de chilli, dar cu MODERAŢIE

  • legumele interzise de dietă sunt: porumbul, fasolea, cartofii, lintea şi mazărea

  • ai observat că nu sunt specificate cantităţile pe care le poţi consuma; Tarnower spune că poţi mânca oricât, cu condiţia să te ridici de la masă satisfăcut, şi nu ghiftuit

  • între mese, poţi ronţăi morcovi sau ţelină proaspete

  • calculează-ţi caloriile în fiecare zi; cantitatea maximă nu ar trebui să depăşească 850-1000 cal/zi.

În a doua săptămână a dietei Scarsdale, se repetă meniul din prima săptămână.