Corpul pe care il meriti - Anthony Robbins

Cam cât de repede poţi tu să mănânci să zicem o porţie de cartofi prăjiţi cu un grătar maaare?

Din start sunt cel puţin două aspecte greşite în întrebarea de mai sus. În primul rând asocierea dintre cartofii prăjiţi şi bucata maaare de carne ţi-ar putea face viaţa mai grea, iar – în al doilea rând – mâncatul „în viteză” te oboseşte mai degrabă decât să te ajute să câştigi timp pentru altceva. Citeşte mai mult şi învaţă să mănânci sănătos nu numai cantitativ, ci şi calitativ.

De cât timp visezi la un trup sănătos, cu un aspect nu neapărat de manechin, ci unul despre care cei din jurul tău să spună că „plesneşte de sănătate”. Poate o să spui că „Nu mă interesează ce spun ceilalţi despre mine!” Greşit! Vrem sau nu, părerea celor din jurul nostru ne influenţează viaţa pe toate planurile.

Hai să zicem că reuşeşti totuşi să ignori ceea ce spun ceilalţi. Dar nu vei putea ignora niciodată ceea ce îţi „spune” propriul tău corp. Nu poţi trece peste grăsimea care atârnă jenant pe abdomenul tău sau peste respiraţia gâfâită după ce ai urcat doar două sau trei etaje; nu vei putea trece peste durerile musculare sau de stomac provocate de dieta nesănătoasă şi modul de a mânca pe care îl ai de atâţia ani; la fel cu nu vei putea ignora faptul că echilibrul între sănătate şi aspect fizic nu înseamnă neapărat dimensiuni de manechin.

În seminariile sale legate de sănătate – „The Body You Deserve” şi „Living Health”, Anthony Robbins demontează mai multe mituri care ne-au fost insuflate încă din fragedă pruncie. În primul rând, Robbins atrage atenţia asupra faptului că a fi „fit” nu înseamnă neapărat a fi „healthy” (sănătos). Ca să întărească afirmaţia, autorul dă exemplul unor sportivi de performanţă care şi-au pierdut viaţa în urma unor accidente vasculare sau a unor boli cardiace. Aşadar, a face exerciţii fizice nu înseamnă a fi sănătos. Depinde de ce fel de exerciţii abordăm, cât de des şi cu ce dietă le asociem.

Pentru ca un corp să fie considerat sănătos, celulele sale trebuie să fie sănătoase. Adică fiecare bucăţică din organism trebuie hrănită, hidratată şi oxigenată corespunzător pentru a funcţiona la parametri normali pentru rolul pe care îl are. Apropos de oxigenare, numeroase studii arată că limfa (responsabilă cu eliminarea toxinelor din organism) e pusă în mişcare prin exerciţii şi respiraţie diafragmatică, despre care o să vorbim un pic mai târziu.

În privinţa dietei şi a modului în care consumăm alimentele, adică felul în care mâncăm, Anthony Robbins s-ar putea să dea peste cap tot ceea ce ştiaţi până acum. Ce uşor e să te aşezi la masă şi să mănânci până când simţi că eşti sătul! Obişnuiţi de mici că nu e frumos să lăsăm în farfurie, de multe ori mâncăm până ne simţim sătui. Greşit! Senzaţia de saţietate apare abia la 15 minute după ce am terminat de mâncat. Iar cel mai simplu truc pentru a mânca mai puţin este, pentru început, schimbarea farfuriei. Schimbă-ţi farfuria din care mănânci cu una de dimensiuni mai mici. Nu-ţi mai pui atât de multă mâncare, pentru că nu ai unde. Şi nu mânca rapid. Consumul în viteză al alimentelor nu lasă timp creierului să perceapă şi să decidă de ce are nevoie sistemul digestiv pentru ca alimentele respective să fie transformate în factori beneficiu organismului. În altă ordine de idei, o masă mai puţin copioasă se digeră mai uşor şi astfel îţi rămâne mai multă energie pentru alte activităţi. Nu vei mai avea starea aceea de somnolenţă după fiecare masă.

Un alt aspect legat de dietă se referă la combinaţiile alimentare pe care le facem… tot din obişnuinţă. Ce bine arată grătarul de pui sau de porc lângă o porţie zdravănă de cartofi! Din nou greşit! Carnea este un aliment care se digeră în mediu acid, iar cartofii, având un conţinut mare de amidon, au nevoie de un mediu alcalin pentru a fi digeraţi. Deci combinarea celor două alimente dă naştere unui adevărat război în stomac: acid/alcalin, alcalin/acid…, iar noi ne alegem cu o balonare de zile mari, procese de fermentaţie care par să nu se mai termine şi o digestie care oboseşte organismul în loc să îi ofere nutrienţii de care are nevoie.

O altă regulă pe care Anthony Robbins ne-o reaminteşte este să mâncăm mai puţin şi mai des. Da, da! Mai des! Un stomac mai puţin încărcat atinge performanţe digestive uluitoare şi o să te surprindă cât de bine te vei simţi. Iar cura de slăbire prin înfometare trebuie să dispară din mintea ta cât mai repede. Un organism care nu primeşte tot ce îi trebuie atunci când îi trebuie are tendinţa de a face rezerve, depozite de care să se folosească atunci când are nevoie de energie. Şi iată cum te îngraşi, în loc să slăbeşti, deşi rabzi foame.

Ce zici? Merită să încerci mai mult decât ai făcut până acum pentru corpul tău?